22.7 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Ξεκινούν οι πτήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό – Νέες οδηγίες από την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών

  • Της Μαρίας Μόσχου

Στην επανέναρξη των πτήσεων προς και από την χώρα μας ανακοινώνουν σταδιακά οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες την ίδια στιγμή που η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών δίνει συστάσεις για πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις πτήσεις με σκοπό να ξεκινήσει ο διάλογος για την ολική επανέναρξη των προγραμμάτων των αεροπορικών εταιρειών.

Οι πρώτες ανακοινώσεις για την επαναφορά των πτήσεων είναι αρκετά … «μουδιασμένες» με την Aegean Airlines μάλιστα να κάνει λόγο για εκτέλεση μόλις του 50% του πτητικού της προγράμματος μέχρι το Σεπτέμβριο! Και αυτό παρά τα προληπτικά μέτρα που ανακοινώθηκαν στις μεταφορές (υποχρεωτική χρήση μάσκας κ.ά.).

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε προ ημερών ότι παρατείνει το διάστημα αναστολής πτήσεων από και προς: Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία μέχρι τις 31 Μαΐου, και μέχρι 14 Ιουνίου από και προς: Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Τουρκία και πως όλες οι διεθνείς πτήσεις θα προσγειώνονται μόνο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στα δρομολόγια εσωτερικού, η AEGEAN ήδη από τις 18 Μαΐου ενίσχυσε τα δρομολόγια προς: Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και από 25 Μαΐου προς: Ρόδο, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και τους υπολοίπους προορισμούς του  δικτύου εσωτερικού.

Επίσης, σταδιακά μέχρι τα τέλη Μαΐου, θα προχωρήσει και στην επανέναρξη διασύνδεσης  με μερικούς βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, από την Αθήνα προς: Μόναχο, Ζυρίχη, Φρανκφούρτη και Γενεύη, ενώ θα αυξήσει τις πτήσεις προς τις Βρυξέλλες, το μοναδικό προορισμό εξωτερικού που έως σήμερα δεν είχαν ανασταλεί.

Η  Lufthansa ξεκίνησε πτήσεις από και προς Φρανκφούρτη, η KLM ξεκινά πτήσεις από και προς Ολλανδία από τις 6 Ιουνίου, η British από και προς το Λονδίνο στις 19 Ιουνίου, η Air Canada από και προς Τορόντο και Μόντρεαλ στις 25 Ιουνίου και η Emirates από και προς Ντουμπάι την 1η Ιουλίου, ενώ οι συνδέσεις από και προς ΗΠΑ θα ξεκινήσουν στις 2 Ιουλίου με την Delta και στις 7 Ιουλίου με την American.

Στις 23 Μαΐου αναμένεται να γίνει η αρχή της επαναφοράς των πτήσεων της Air France από το Παρίσι (αεροδρόμιο Charles de Gaule) προς Αθήνα, ενώ τις εβδομάδες που ακολουθούν, οι πτήσεις θα ενισχύονται σε αριθμό, προσφέροντας σταδιακά περισσότερες κάθε εβδομάδα.

Από τις 27 Ιουνίου η Air France επαναφέρει την σύνδεση με το Ηράκλειο Κρήτης, που είχε εντάξει τα τελευταία χρόνια στο θερινό της πλάνο, προσφέροντας μία εβδομαδιαία πτήση. Η συγκεκριμένη πτήση θα αναχωρεί επίσης από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle.

Την επανεκκίνηση των πτήσεων επιθυμούν και οι τουριστικοί φορείς χαρακτηρίζοντάς τη, μαζί με τις διακρατικές συμφωνίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα ως τα βασικά συστατικά για την επαναφορά του τουριστικού κλάδου.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να χάσουν έσοδα ύψους 82 δισεκατομμυρίων ευρώ – την μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, 6-7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας ενδέχεται να διατρέχουν κίνδυνο φέτος.

Η Brussels Airlines ανακοίνωσε σχέδια μείωσης 1.000 θέσεων εργασίας. Την ίδια στιγμή πολλές αεροπορικές στηρίζονται στην κρατική βοήθεια.  Η Air France θα λάβει 7 δισεκατομμύρια ευρώ και η Lufthansa ζήτησε 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τι προτείνει η ΙΑΤΑ

Οι οδηγίες, δημοσιεύονται με τον τίτλο «Ο χάρτης για την επανεκκίνηση των αερομεταφορών» και στοχεύουν στο να δοθεί αυτοπεποίθηση στις κυβερνήσεις για το άνοιγμα των συνόρων και τις πτήσεις καθώς και στους επιβάτες που θα ξεκινήσουν ξανά να πετούν. «Δεν υπάρχει ένα μόνο μέτρο που θα μειώσει τον κίνδυνο και θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση των πτήσεων. Ομως ένα συνδυασμός μέτρων που θα εφαρμοστούν παγκοσμίως και θα γίνουν κοινώς αποδεκτά από τις κυβερνήσεις μπορεί φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα η αεροπλοΐα», ανέφερε ο Αlexandre de Juniac, γενικός διευθυντής – CEO της IATA.

Η IATA προβλέπει την ανάγκη να συλλέγονται δεδομένα επιβατών από τις κυβερνήσεις πριν το ταξίδι, όπως πληροφορίες υγείας, που πρέπει να αποκτώνται μέσα από δοκιμασμένα κανάλια όπως εκείνα που χρησιμοποιούνται για την eVisa ή τα ηλεκτρονικά προγράμματα εξουσιοδότησης ταξιδίων.

  • H πρόσβαση στον τερματικό σταθμό (αφίξεις, αναχωρήσεις) θα πρέπει να περιορίζεται στους εργαζομένους στο αεροδρόμιο/ αερομεταφορέα και τους ταξιδιώτες.
  • Καταγραφή της θερμοκρασίας στα σημεία εισόδου στον τερματικό σταθμό, από προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί από κυβερνητικό φορέα.
  • Τήρηση αποστάσεων σε όλες τις διαδικασίες που ακολουθούν οι επιβάτες, όπως στις σειρές («ουρές»)
  • Χρήση καλυμμάτων προσώπου για τους επιβάτες και μασκών για το προσωπικό, όπως ορίζει η τοπική νομοθεσία
  • Να δοθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυνατότητα self-service για το check-in επιβατών, ώστε να μειωθούν τα σημεία επαφής και οι ουρές.
  • Απομακρυσμένο check-in (ηλεκτρονικά ή με boarding pass που έχει τυπωθεί στο σπίτι), αυτοματοποιημένα σημεία παράδοσης αποσκευών (bag drops) και boarding δίχως την επαφή με υπάλληλο.
  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με ανασχεδιασμένες πύλες, προτεραιότητες επιβίβασης που μειώνουν το συνωστισμό και περιορισμούς στις χειραποσκευές.
  • Ο καθαρισμός και η απολύμανση των σημείων/περιοχών με τα οποία έρχεται σε επαφή πολύς κόσμος θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες των τοπικών Αρχών. Πρέπει να είναι ευρέως διαθέσιμα τα αντισηπτικά χεριών.

Τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων

  • Καλύμματα προσώπου (σ.σ. και υφασμάτινα) για τους επιβάτες και μάσκες για το πλήρωμα.
  • Απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας και προσυσκευασμένα γεύματα, ώστε να μειωθεί η επαφή ανάμεσα στους επιβάτες της πτήσης και το προσωπικό
  • Πρέπει να περιορίζεται ο συνωστισμός επιβατών στην καμπίνα. Για παράδειγμα, να μην επιτρέπονται οι ουρές για τις τουαλέτες.
  • Να χρησιμοποιούνται βελτιωμένες μέθοδοι καθαρισμού της καμπίνας.

Οι κανόνες για την άφιξη επιβατών

  • Θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
  • Αυτοματοποιημένες διαδικασίες τελωνειακού και διασυνοριακού ελέγχου. Συστήνεται η χρήση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων και βιομετρικών τεχνολογιών (ήδη χρησιμοποιούνται από κάποιες κυβερνήσεις)
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών και συλλογής αποσκευών ώστε να επιτυγχάνεται η κοινωνική αποστασιοποίηση, μέσω της μείωσης συνωστισμού και των ουρών
  • Δηλώσεις υγείας από τους επιβάτες και να διεξάγεται ενδελεχής ιχνηλάτηση – ανίχνευση επαφών από τις κυβερνήσεις για τη μείωση του κινδύνου εισαγόμενων αλυσίδων μετάδοσης κορονοϊού.

Η ΙΑΤΑ εκφράζει την εκτίμηση ότι θα ήταν σημαντικό ένα γρήγορο και ακριβές τεστ. «Η πραγματοποίηση τεστ στην αρχή του ταξιδιού θα δημιουργούσε ένα “αποστειρωμένο” ταξιδιωτικό περιβάλλον που θα διασφάλιζε τους επιβάτες και τις κυβερνήσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά. Ακόμη, θεωρεί ότι θα βοηθούσε η δημιουργία διαβατηρίων ανοσίας ώστε να διαχωρίζονται οι επιβάτες μηδενικού ρίσκου. Βασική προϋπόθεση είναι αυτή η πολιτική να έχει το «ΟΚ» της επιστημονικής κοινότητας και των κυβερνήσεων.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...

Όμιλος SOFTONE και Euronet: Στρατηγική συμφωνία για την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών

Ο Όμιλος SOFTONE, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, ανακοινώνει τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με...