18.3 C
Athens
Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, 2025

«Η επιστροφή στην κανονικότητα περνάει από τις νέες τεχνολογίες» λένε οι ελληνικές εταιρείες

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Πιο ψηφιακά συνειδητοποιημένες από ποτέ είναι σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις. Αφενός αναγνωρίζουν ότι η τεχνολογία τους παρείχε ένα ασφαλές διαβατήριο επιβίωσης την εποχή του COVID και αφετέρου βλέπουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα γραφτεί και πάλι με ψηφιακούς όρους.

Η μεγάλη μερίδα των ελληνικών εταιρειών συμμερίζεται την άποψη ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ειδικότερα, περισσότερες από τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (77,9%) πιστεύουν ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε σημαντικά στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων (πολύ, πάρα πολύ, απόλυτα) στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Μόνο το 10% των εταιρειών της χώρας θεωρεί ότι η σχετική συμβολή ήταν περιορισμένη (πολύ λίγο, λίγο – η επιλογή «καθόλου» δεν υπάρχει στις απαντήσεις των επιχειρήσεων.

 

Η επόμενη ημέρα 

Ταυτόχρονα, κοιτώντας προς την επόμενη ημέρα της πανδημίας, οι εταιρείες στην Ελλάδα αναγνωρίζουν ότι αυτή δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Σχεδόν το 60% πιστεύει και μάλιστα «πάρα πολύ ή απόλυτα» ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα συμβάλει στη γρηγορότερη ανάκτηση των ρυθμών ανάπτυξης μετά από την κρίση.

Ένα επιπλέον ποσοστό της τάξης του 35% υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνολογίες θα συμβάλλουν «πολύ ή αρκετά» στην ταχύτερη «ανάρρωση» από την πανδημία. Μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 6,7% θεωρεί ότι η τεχνολογία δεν θα παίξει ρόλο στην αποκατάσταση της κανονικότητας μετά από την πανδημία.

Ρόλος-“κλειδί”

Έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πειραιά εξετάζει τις επιπτώσεις της πανδημίας στην επιχειρηματική συνέχεια και ανθεκτικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία σε αυτή. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν σήμερα τον μείζονα ρόλο της τεχνολογίας και προσπαθούν να αποκτήσουν ψηφιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Για την ακρίβεια, μία στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις απαντά ότι επιδιώκει και καταφέρνει να προκαλεί τεχνολογικές εξελίξεις και να τις υιοθετεί πριν από τους περισσότερους ανταγωνιστές της. Μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία, της τάξης του 2,7%, απαντά ότι δεν βλέπει κάποια σκοπιμότητα για αναβάθμιση των τεχνολογικών της υποδομών.

 

Ψηφιακή θωράκιση

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που σχετίζονται με την εξέλιξη του τζίρου των ελληνικών εταιρειών, που προήλθε από πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (54,05%) είδε αύξηση του σχετικού τζίρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ ένα μικρό ποσοστό (13,52%) διαπίστωσε μείωση.

Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων, που παρουσίασαν εξαιρετικές επιδόσεις στη διάρκεια της πανδημίας και αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 30%, είναι επιχειρήσεις που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Περισσότερο από το 85% αυτών των επιχειρήσεων υιοθετεί ή και προκαλεί τις τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο που ανήκουν. Επίσης, οι μισές επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας θεωρούν ότι οι υιοθέτηση τεχνολογικών εξελίξεων αποτελεί και σημαντική συνιστώσα για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Check Point για τη διακοπή της AWS: Ένα τοπικό σφάλμα μπορεί να έχει παγκόσμιες συνέπειες

Με αφορμή τη σημερινή διακοπή λειτουργίας της Amazon Web Services (AWS), ο Μιχάλης Μπόζος, Country Manager για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία στην Check...

Υπ. Υποδομών: Διευκρινίσεις για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Με αφορμή ανακριβή δημοσιεύματα που κυκλοφορούν σχετικά με δήθεν πρόστιμα για καθημερινές συνήθειες οδηγών, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διευκρινίζονται τα εξής: • Οδήγηση...

Στο gov.gr το νέο ειδικό σήμα για τον Δακτύλιο

Οι πολίτες που είναι κάτοχοι Αδειών Δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα από σήμερα να εκδίδουν μέσω του gov.gr το νέο ειδικό σήμα για ελεύθερη κυκλοφορία εντός...

Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της Amazon Web Services μετά την εκτεταμένη διακοπή

Η Amazon Web Services (AWS), ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud παγκοσμίως, αποκατέστησε τη λειτουργία της μετά την εκτεταμένη διακοπή που είχε προκαλέσει προβλήματα σε...

Βγήκαν “off” Amazon και Snapchat – Προβλήματα αντιμετωπίζουν χιλιάδες χρήστες

Η μονάδα υπηρεσιών cloud της Amazon, Amazon Web Services (AWS), αντιμετωπίζει σήμερα εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας, προκαλώντας δυσλειτουργίες σε δημοφιλείς ιστοσελίδες και εφαρμογές όπως το...