Άλματα σε επίπεδο ψηφιοποίησης έκανε η ελληνική κοινωνία την περίοδο του lockdown για τον έλεγχο της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού. Οι Έλληνες τις εβδομάδες της καραντίνας ακολούθησαν την ψηφιακή οδό για μια σειρά από καθημερινές δραστηριότητες, που μέχρι πρότινος γίνονταν με τον παραδοσιακό τρόπο.
Για παράδειγμα, οι online τραπεζικές συναλλαγές (e-banking) αυξήθηκαν κατά 41%, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο κατά 38%, ενώ η χρήση υπηρεσιών e-learning ενισχύθηκε κατά 49%. Η τεχνολογία επηρέασε, επίσης, μια σειρά από άλλες δραστηριότητες, με πιο εμφανή την αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς, αφού σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (46%) εργάστηκε από το σπίτι.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε άλλο ένα ψηφιακό μέσο του Έλληνα για την κάλυψη των καθημερινών του αναγκών. Μάλιστα, οι ηλεκτρονικές αγορές μάλλον θα αποτελέσουν μια διαχρονική συνήθεια του Έλληνα καταναλωτή αφού περισσότεροι από ένας στους τρεις (37%) απαντούν ότι θα κάνουν περισσότερες online αγορές και στο μέλλον.
Η τεχνολογία την περίοδο της καραντίνας έγινε η γέφυρα του πολίτη με τον έξω κόσμο, γεγονός που φαίνεται και από την εντονότερη υιοθέτηση των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας. Σύμφωνα με έρευνα της FocusBari (Greece Covid-19: The ‘Next Day’ 4 the ‘Next We’), η χρήση του Μessanger αυξήθηκε κατά 27%, του Viber κατά 10%, η χρήση του Skype διευρύνθηκε κατά 59% και του WhatsApp κατά 34%.
Ψηφιακή ψυχαγωγία
Στην τεχνολογία αναζήτησαν οι Έλληνες διέξοδο και όσον αφορά την ψυχαγωγία τους. Δεν είναι τυχαίο ότι τις εβδομάδες του περιορισμού των μετακινήσεων η χρήση WEB TV αυξήθηκε κατά 43% και η χρήση των online games κατά 41%. Στο μεταξύ, και η ενημέρωση μπήκε ακόμη πιο στενά σε online κανάλια με τα digital ΜΜΕ να ξεπερνούν τα παραδοσιακά μέσα ως πηγή ενημέρωσης. Οι Έλληνες στράφηκαν σε ενημερωτικά sites (68%), στα κοινωνικά δίκτυα (47%) και στις επίσημες κυβερνητικές ιστοσελίδες (30%) για την ενημέρωσή τους.
Επίσης, η σχέση του Έλληνα με τα social media έγινε ακόμη πιο στενή τις εβδομάδες της καραντίνας: η χρήση του Twitter αυξήθηκε κατά 123%, του Linkedin κατά 110% και του Snapchat κατά 95%.
Οι αυξημένες ψηφιακές ανάγκες ώθησαν τους Έλληνες καταναλωτές να αποκτήσουν ακόμη πιο στενή σχέση με τις υπολογιστικές τους συσκευές: η χρήση του laptop αυξήθηκε κατά 38%, του σταθερού ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά 57%, του tablet κατά 23% και της smart TV κατά το εντυπωσιακό 73%.