17.9 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025

Φρενάρει η παγκόσμια παραγωγή μονόκερων

  • Της Νατάσας Φραγκούλη

Μπορεί την τελευταία διετία να είχαν πιάσει τον… μονόκερο από το κέρατο, ωστόσο από τις αρχές του 2022 ο ρυθμός παραγωγής startups, που μπαίνουν στο κλαμπ των unicorns (σσ νεοφυείς εταιρείες με αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολάρια), έχει μειωθεί αισθητά.

Το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους γεννήθηκαν παγκοσμίως 97 νέοι μονόκεροι – γνωστοί και με τον όρο «unicorns». Ο ρυθμός αυτός συνιστά τη χαμηλότερη επίδοση εδώ και δύο χρόνια.

Από τους πλέον παραγωγικούς κλάδους στη δημιουργία νέων μονόκερων ήταν το fintech, με τις εταιρείες του τομέα, που έπιασαν την πολυπόθητη αποτίμηση του 1 δισ. το δεύτερο τρίμηνο του 2022, να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των νέων unicorns.

Ιδιαίτερα κινητική στην παραγωγή startups με αποτίμηση άνω του 1 δισ. ήταν -το εξεταζόμενο διάστημα- η αμερικανική ήπειρος, η οποία τροφοδότησε την παγκόσμια δεξαμενή με περισσότερους από τους μισούς νέους μονόκερους.

Η Ευρώπη είδε 18 νέους μονόκερους, οι οποίοι γεννήθηκαν σε οκτώ διαφορετικές χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Φινλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ελβετία και Ισραήλ).

Νέοι μονόκεροι στη γειτονιά μας

Παρά την αναταραχή που προκαλεί στο ευρωπαϊκό οικοσύστημα των startups ο πόλεμος, ο ρυθμός παραγωγής νέων μονόκερων, το εξεταζόμενο διάστημα ήταν ανάλογος, αυτού των τελευταίων ετών, αφού και το πρώτο τρίμηνο του 2022, όπως άλλωστε και το 2021, ανά τρίμηνο δημιουργούνται περί τους 20 με 26 μονόκερους επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία που εντάχθηκε στο club των unicorns της Ευρώπης, το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ήταν η εταιρεία πληρωμών SumUp με έδρα το Λονδίνο, η οποία συγκέντρωσε 624 εκατ. δολ., σε νέο γύρο του οποίου ηγήθηκε η Bain Capital Tech Opportunities, με την αποτίμησή της να φτάνει πλέον τα 8,5 δισ. δολ.

Από την πλευρά της, η Ασία εισέφερε στην παγκόσμια αγορά 17 νέα unicorns, οι οποίοι προήλθαν από 17 διαφορετικές περιοχές.

Το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου

Το φρενάρισμα στην παγκόσμια παραγωγή μονόκερων συνεχίστηκε και το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. Η απότομη πτώση στη δημιουργία νέων unicorns, που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο, με μόλις 14 νέες εταιρείες με αποτίμηση 1 δις.δολ.,έγινε αισθητή και τον Αύγουστο.

Τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού η παγκόσμια αγορά γέννησε μόλις 11 εταιρείες-μονόκερους, οι οποίοι συγκέντρωσαν συνολικά 3,2 δισ. δολ., ενώ πρόσθεσαν 18 δισ. δολ. σε αξία στο ταμπλό.

Από τους 11 νέους μονόκερους, έξι προέρχονται από τις ΗΠΑ, δύο από την Κίνα και ένας από την Ινδία, την Ινδονησία και τη Νότια Κορέα. Οι εταιρείες προέρχονται από διάφορους κλάδους, από τα ακίνητα μέχρι τη μεταφορά αυτοκινήτων, και από τα ψηφιακά πορτοφόλια και τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τη ναυτιλία.

Χρηματοδότηση το 2022

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις unicorns έχουν συγκεντρώσει κάτι περισσότερο από 102 δισ. δολ. από τις αρχές του έτους φέτος. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την κορύφωση της χρηματοδότησης unicorns το 2021, όπου οι εταιρείες μονόκεροι συγκέντρωσαν 305 δισ. δολ. σε ιδιωτική χρηματοδότηση, με το 85% αυτών σε γύρους τελικού σταδίου και private equity.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η ψηφιακή μετάβαση και οι νέες δεξιότητες στο Olympia Forum VI

Η ανάπτυξη των ελληνικών Περιφερειών δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και χωρίς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο του Olympia Forum...

AWS και SAP ενισχύουν τη συνεργασία τους για την προώθηση της ψηφιακής κυριαρχίας στην Ευρώπη

Η Amazon Web Services (AWS) και η SAP παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη διάθεση των δυνατοτήτων του SAP Sovereign Cloud στο AWS European...

Η νέα σειρά Xiaomi 15T διαθέσιμη στη Vodafone από 27,04€/μήνα

Η Vodafone υποδέχεται τη νέα σειρά Xiaomi 15T στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, με τα μοντέλα Xiaomi 15T και Xiaomi 15T Pro,...

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Ο όρος agentic commerce σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου AI agents αναλαμβάνουν να αλληλεπιδρούν και να διαπραγματεύονται εκ μέρους καταναλωτών και...

Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο υποδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να ανανεώνεται

O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce, δημοσίευσαν την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025. Η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης 2025 παρέχει...