- Της Μαρίας Μόσχου
Για τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην Ελλάδα λόγω της γραφειοκρατίας, την εργατικότητα των Ελλήνων αλλά και τις επενδύσεις που ξεπέρασαν ήδη τις αρχικές προβλέψεις κατά 85 εκατ. ευρώ μίλησε στη γερμανική εφημερίδα Die Welt o διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ.
Την ίδια στιγμή με απόφαση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συγκροτούνται ομάδες εργασίας εξέτασης έργων και εργασιών απαραίτητων για την συμμόρφωση των 14 παραχωρημένων στην FRAPORT GREECE αεροδρομίων με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό EC 1139/2018 και EC 139/2014 περί πιστοποιήσεως αεροδρομίων.
«Η ευρέως διαδεδομένη στη Γερμανία επιφύλαξη ότι οι Έλληνες είναι πολύ τεμπέληδες για να εργαστούν, δεν ευσταθεί» λέει ο κ. Τσίνελ. Το πρόβλημά εντοπίστηκε αλλού: «Η γραφειοκρατία ήταν ακόμα πιο σκληρή από ό, τι αναμενόταν». Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος για τον οποίο, αντί του Νοεμβρίου του 2016, η Fraport ανέλαβε την ευθύνη των αεροδρομίων τον Απρίλιο του 2017.
Τους τελευταίους 48 μήνες η Fraport επένδυσε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα αεροδρόμια. Αν και αρχικά είχε προγραμματίσει να επενδύσει 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι σήμερα έχει επενδύσει 415 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Τσίνελ το 2021 θα είναι έτοιμα και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα με νέους χώρους check-in, νέα εστιατόρια, καινούρια εμπορικά καταστήματα, νέα τέρμιναλ.
Μέσα στο 2019 ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης στα αεροδρόμια της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου, της Σκιάθου, του Ακτίου και της Κεφαλονιάς.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών θα ολοκληρωθεί το 2021 με την παράδοση των νέων αεροδρομίων σε Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Κέρκυρα και στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Ο αριθμός των επιβατών στα 14 αεροδρόμια από το 2016 αυξήθηκε κατά 20% και πέρυσι για πρώτη φορά ξεπέρασε το φράγμα των 30 εκατομμυρίων.
«Η Fraport Greece είναι κατά 99,5% ελληνική», λέει ο Τσίνελ. Υπάρχουν μόνο τέσσερις αλλοδαποί υπάλληλοι: δύο Γερμανοί, ένας Αμερικανός και ένας Αυστριακός, δηλαδή ο ίδιος. Περισσότερα από 700 άτομα απασχολούνται τώρα στα 14 αεροδρόμια- 200 εργάζονται στην έδρα της Αθήνας και 500 στα αεροδρόμια.
ΥΠΑ
Στη συγκρότηση ομάδων εργασίας εξέτασης έργων και εργασιών απαραίτητων για την συμμόρφωση των 14 παραχωρημένων στην FRAPORT GREECE αεροδρομίων με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό EC 1139/2018 και EC 139/2014 περί πιστοποιήσεως αεροδρομίων προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ειδικότερα συγκροτούνται οι ομάδες εργασίας για:
- Για θέματα τοπογραφίας
- Για θέματα έργων πολιτικού μηχανικού στα πεδία κίνησης αεροσκαφών, πλην διαγραμμίσεων
- Για θέματα περιφράξεων
- Για θέματα φωτοσήμανσης πεδίων ελιγμών, οπτικών βοηθημάτων, δαπέδων στάθμευσης Α/Φ.
- Θέματα λοιπών Η/Μ εγκαταστάσεων.
6.Για θέματα επιχειρησιακά, σήμανσης και εργασιών διαγραμμίσεων
Έργο των ομάδων εργασίας είναι:
(Α) Η εξέταση, από τεχνικής πλευράς (συμμόρφωση με ισχύοντα πρότυπα και προδιαγραφές) και από πλευράς επιχειρησιακής λειτουργικότητας, και η υποβολή τυχόν παρατηρήσεων/ενστάσεων επί των μελετών και στοιχείων μελετών που υποβάλλονται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό (μελέτες εφαρμογής) και τον παραχωρησιούχο (προτάσεις τεχνικών λύσεων κλπ) για την εκτέλεση των έργων και εργασιών που απαιτούνται για την αποκατάσταση των αποκλίσεων από τους κανονισμούς της EASA, οι οποίες έχουν αποτυπωθεί στα Έγγραφα Αποδοχής Απόκλισης και Δράσης (DAAD) κατά την αρχική πιστοποίηση τους, με την πλέον οικονομικά συμφέρουσα για το δημόσιο λύση.
(Β) Η επιτόπου αυτοψία των υποδομών και εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, όπου απαιτείται. Οι αυτοψίες δυνατόν να επικουρούνται κατά περίπτωση και από προσωπικό των αεροδρομίων.
Τα μέλη των ανωτέρω ομάδων θα απασχολούνται κατά περίπτωση ανάλογα με τα υποβαλλόμενα, κατά τα ανωτέρω, στοιχεία ή ύστερα από πρόσκληση της επιτροπής εξέτασης έργων EASA. Θα παραδίδουν το έργου τους ιεραρχικά στο γραφείο Διοικητή ΥΠΑ και προς την επιτροπή εξέτασης έργων EASA.




