Μobile games: Ένα δισ. downloads ανά εβδομάδα, παγκοσμίως, το διάστημα του lockdown.
Καθαρά ψηφιακή υπόθεση έγινε η ψυχαγωγία την περίοδο του lockdown για τον περιορισμό της διασποράς του COVDI-19. Οι πολίτες ανά τον κόσμο αναζήτησαν στα mobile games έναν ευχάριστο τρόπο για να περάσουν τις ώρες της καραντίνας, εκτοξεύοντας τη χρήση των mobile games σε επίπεδα ρεκόρ.
Τόσο τα downloads όσο και οι δαπάνες για mobile games βρέθηκαν σε ιστορικά υψηλά κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας App Annie, που δημοσιεύει ο ΣΕΠΕ, το δεύτερο τρίμηνο του 2020 πραγματοποιούνταν 1 δισ. downloads ανά εβδομάδα.
Ειδικά την πρώτη εβδομάδα του δευτέρου τριμήνου, οι εβδομαδιαίες λήψεις παιχνιδιών για κινητά έσπασαν ρεκόρ με πάνω από 1,2 δισ. downloads. Τα επίπεδα λήψεων παρέμειναν στο 1 δισ. κατά μέσο όρο σε όλη τη διάρκεια του τριμήνου, σημειώνοντας αύξηση κατά 20% σε ετήσια βάση.
Οι καταναλωτικές δαπάνες για παιχνίδια σε κινητά σημείωσαν επίσης ένα νέο τριμηνιαίο ρεκόρ, καθώς περισσότερα από 19 δισ. δολάρια δαπανήθηκαν για αγορές μέσω των καταστημάτων εφαρμογών το δεύτερο τρίμηνο. Με αυτά τα δεδομένα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι δαπάνες για mobile games αναμένεται να ξεπεράσουν αυτές για επιτραπέζια παιχνίδια και παιχνίδια σε κονσόλες κατά 2,8 φορές και 3,1 φορές αντίστοιχα.
Πρωτεία σε ΗΠΑ και Ιαπωνία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία App Annie, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα ήταν οι αγορές που εισέφεραν τις μεγαλύτερες καταναλωτικές δαπάνες στο Google Play το δεύτερο τρίμηνο του 2020, με τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία να είναι επίσης οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης στο Apple Store. Οι ΗΠΑ κατέλαβαν την πρώτη θέση ως η μεγαλύτερη αγορά καταναλωτικών δαπανών σε mobile games, θέση που κατείχε η Κίνα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Πλατφόρμες
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η ανάπτυξη, κατά το δεύτερο τρίμηνο, ήταν ισχυρότερη στο Google Play. Ειδικότερα, οι λήψεις παιχνιδιών στο Google Play αυξήθηκαν κατά 25% από έτος σε έτος, με πάνω από 11 δισ. downloads το εξεταζόμενο διάστημα.
Μάλιστα, τα παιχνίδια αντιπροσώπευαν το 45% όλων των λήψεων στο Google Play, σε σύγκριση με το 30% σε iOS. Οι λήψεις στο App Store της Apple αυξήθηκαν κατά 20% ετησίως σε σχεδόν 3 δισ. την ίδια περίοδο.
Και τα δύο καταστήματα εφαρμογών σημείωσαν έντονη αύξηση στις καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η οποία ήταν κατά μέσο όρο της τάξης του 15% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι δαπάνες για παιχνίδια στο Google Play αυξήθηκαν κατά 25%, πάνω από το διπλάσιο του ρυθμού ανάπτυξης στο iOS. Τα παιχνίδια αντιστοιχούσαν επίσης στην πλειονότητα των καταναλωτικών δαπανών και στα δύο κανάλια εφαρμογών και συγκεκριμένα στο 85% στο Google Play και στο 65% στο iOS.