17.9 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025

Επέστρεψε σε ανάπτυξη -αν και οριακή- η παγκόσμια αγορά tablet

  • Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην παγκόσμια αγορά tablet με τις πωλήσεις να γυρίζουν σε θετικό έδαφος το πρώτο τρίμηνο του 2024, μετά από ένα δύσκολο 2023. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές tablet αυξήθηκαν μέτρια κατά 1% το πρώτο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας τα 33,7 εκατ. μονάδες.

Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε συνέχεια τεσσάρων διαδοχικών τριμήνων πτώσης, με την άνοδο των πωλήσεων να συνδέεται με την ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών και τη σταθεροποίηση των οικονομιών ανά τον πλανήτη. «Η βιομηχανία των tablet είχε ένα θετικό ξεκίνημα για το 2024 και το υπόλοιπο του έτους αναμένεται να φέρει περαιτέρω ανακούφιση μετά από ένα δύσκολο 2023» αναφέρει η Canalys.

Όπως παρατηρούν οι αναλυτές της εταιρείας, «παρά την παρατεταμένη περίοδο των προσεκτικών καταναλωτικών δαπανών για tablet, οι κατασκευαστές παρέμειναν φιλόδοξοι. Οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά συνέχισαν να επενδύουν στην κατηγορία, ενώ οι παραδοσιακοί παίκτες προσφέρουν καινοτομία για να ενθουσιάσουν τους πελάτες και να οδηγήσουν σε νέες περιπτώσεις χρήσης».

«Η αγορά των tablet βρίσκεται σε καλό δρόμο να σταθεροποιηθεί πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Η υλοποίηση των αναβληθέντων εμπορικών και κυβερνητικών εγκαταστάσεων από πέρυσι και η ταχεία επέκταση της υποδομής 5G σε αναξιοποίητες αγορές θα ενισχύσουν την ανανέωση της ζήτησης για tablet» είναι η εκτίμηση της Canalys.

Οι κατασκευαστές

«Αξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα η κίνηση της Apple να ενσωματώσει οθόνες OLED στα iPad Pro, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο σε επίπεδο τεχνολογίας οθόνης στα χαρτοφυλάκια tablet των κορυφαίων κατασκευαστών» αναφέρει η Canalys.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2024 πρόκειται να σηματοδοτήσει νέες αλλαγές στην αγορά των tablet σε επίπεδο λειτουργικότητας, με τους κατασκευαστές να εστιάζουν τόσο σε αναδιπλούμενα μοντέλα όσο και στο περιεχόμενο 3D.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple παρέμεινε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς tablet το πρώτο τρίμηνο του 2024, με πωλήσεις 12,0 εκατ. iPads και μερίδιο αγοράς 36%. Η Samsung αναπτύχθηκε κατά 1% και κατέχει τη δεύτερη θέση με 6,8 εκατ. πωλήσεις.

Η Huawei διατήρησε την τρίτη θέση για ένα διαδοχικό τρίμηνο, αποστέλλοντας 2,7 εκατ. μονάδες με ισχυρή ετήσια ανάπτυξη 70%, ωθούμενη κυρίως από τη ζήτηση στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα και σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Τέλος, Lenovo και Amazon κατέλαβαν την τέταρτη και την πέμπτη θέση, αντίστοιχα, στέλνοντας πάνω από 2 εκατ. tablet.

Το κακό 2023

Δύσκολες ημέρες πέρασε η αγορά tablet το 2023, με τις πωλήσεις των συσκευών να παραμένουν σε μέγγενη και μάλιστα να διολισθαίνουν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2011. Η αγορά των tablet βρέθηκε σε καθοδικό σπιράλ το 2023, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 10% σε ετήσια βάση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και να φθάνουν τα 135 εκατ.συσκευές tablet.

Οι αναλυτές της Canalys υπογραμμίζουν ότι το χάσμα καινοτομίας μεταξύ tablet και άλλων προσωπικών υπολογιστικών συσκευών είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουν προσοχή οι βασικοί κατασκευαστές της αγοράς. «Τα σχέδια για την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης στα tablet ακολουθούν εκείνα σε υπολογιστές και smartphone. Η μεταφορά αυτής της λειτουργικότητας σε όλες τις συσκευές θα είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές που στοχεύουν να προσφέρουν μια ενοποιημένη και απρόσκοπτη εμπειρία στα οικοσυστήματα» σημειώνει η εταιρεία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η ψηφιακή μετάβαση και οι νέες δεξιότητες στο Olympia Forum VI

Η ανάπτυξη των ελληνικών Περιφερειών δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και χωρίς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο του Olympia Forum...

AWS και SAP ενισχύουν τη συνεργασία τους για την προώθηση της ψηφιακής κυριαρχίας στην Ευρώπη

Η Amazon Web Services (AWS) και η SAP παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη διάθεση των δυνατοτήτων του SAP Sovereign Cloud στο AWS European...

Η νέα σειρά Xiaomi 15T διαθέσιμη στη Vodafone από 27,04€/μήνα

Η Vodafone υποδέχεται τη νέα σειρά Xiaomi 15T στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, με τα μοντέλα Xiaomi 15T και Xiaomi 15T Pro,...

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Ο όρος agentic commerce σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου AI agents αναλαμβάνουν να αλληλεπιδρούν και να διαπραγματεύονται εκ μέρους καταναλωτών και...

Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο υποδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να ανανεώνεται

O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce, δημοσίευσαν την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025. Η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης 2025 παρέχει...