- Της Μαρίας Μόσχου
Δεκάδες αποφάσεις για την διαγραφή προσωπικού των Ελληνικών Ταχυδρομείων έχουν δημοσιευτεί τις τελευταίες ημέρες στη Διαύγεια ουσιαστικά υλοποιώντας μία από τις δεσμεύσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ για μείωση του μείωση της ετήσιας δαπάνης μισθοδοσίας κατά 12,5%.
Οι περίπου 6.500 εργαζόμενοι έχουν κριθεί ως αυξημένος αριθμός αν και ακόμα δεν έχει αποφασιστεί σε πόσα καταστήματα θα μπει λουκέτο.
Πρόκειται για την υλοποίηση του σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που είχε παρουσιάσει στην προηγούμενη διοίκηση, η PwC, προτείνοντας σειρά μέτρων, εκ των οποίων το πιο σημαντικό ήταν το ψαλίδι κατά 83 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 στα κόστη λειτουργίας. Στην πράξη αυτό σήμαινε, μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 6000 σήμερα) και κλείσιμο περίπου 250 καταστημάτων, προκειμένου να απομείνουν πανελλαδικά γύρω στα 450 από 700 σήμερα.
Και αυτό γιατί υπολογίζεται ότι κάθε μήνα τα ΕΛΤΑ δημιουργούν «μαύρη τρύπα» γύρω στα 3,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ομίλου για το 2018 τα οποία δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο, η επιχείρηση εμφάνισε πέρυσι 13,8 εκατ ευρώ λειτουργικές ζημιές, και 16,8 εκατ ευρώ ζημιές μετά από φόρους. Η αύξηση κατά 7% των εσόδων της, που ανήλθαν στα 363 εκατ ευρώ, οφείλονταν στις πωλήσεις ενέργειας, και στην αύξηση εσόδων της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier, και όχι στα έσοδα από αλληλογραφία τα οποία μειώθηκαν πέρυσι κατά 6% και διαμορφώθηκαν σε 168 εκατ. ευρώ.
Η καθαρή αρνητική θέση των ΕΛΤΑ ήταν πέρυσι γύρω στα 80 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει στα 100 εκατ. ευρώ.
Η νέα στρατηγική του εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών, είναι σε πλήρη εξέλιξη και περιλαμβάνει:
- -Στον τομέα των προμηθειών έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται ολοκληρωμένο σχέδιο μείωσης των δαπανών, προσπάθεια η οποία μέχρι σήμερα, σε χρονικό διάστημα κάποιων μηνών, έχει αποφέρει οφέλη.
- -Στο τομέα της βελτίωσης της διαχείρισης ακινήτων είναι σε εξέλιξη διερεύνηση τρόπων βέλτιστης αξιοποίησης ιδιόκτητων ακινήτων, η χωροθέτηση των οποίων παρουσιάζει εμπορικό ενδιαφέρον.
- – Στον τομέα του προσωπικού εθελοντική αποχώρηση προσωπικού με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, που μπορεί να λάβει άμεσα σύνταξη, αλλά και μείωση του αριθμού των καταβαλλόμενων υπερωριών στο προσωπικό.
- Στον τομέα των χρεών του δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ όπου οι απαιτήσεις από παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών στο ελληνικό Δημόσιο ανέρχονται σήμερα σε 26 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα μισά βρίσκονται υπό δικαστική διεκδίκηση (Υπουργεία και ΕΦΚΑ) και σε εκκρεμότητα από το έτος 2010.



