10.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου, 2025

ΕΕ: Ερευνά πιθανό καρτέλ της Google και του Meta στις διαδικτυακές διαφημίσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα, για να αξιολογήσει κατά πόσον μια συμφωνία μεταξύ της Google και του Meta (πρώην Facebook) για υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης προβολής ενδέχεται να έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η έρευνα της Επιτροπής αφορά μια συμφωνία που συνήφθη μεταξύ της Google και του Meta τον Σεπτέμβριο του 2018, στην οποία η Google έδωσε την κωδική ονομασία «Jedi Blue», για τη συμμετοχή του «Audience network» του Meta στο πρόγραμμα «Open Bidding» της Google.

Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της για το γεγονός ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει μέρος των προσπαθειών αποκλεισμού των τεχνολογικών υπηρεσιών διαφήμισης που ανταγωνίζονται το πρόγραμμα Open Bidding της Google και, ως εκ τούτου, να περιορίσει ή να νοθεύσει τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακών διαφημίσεων προβολής, εις βάρος των εκδοτών και, εν τέλει, των καταναλωτών.

Που θα στραφεί η έρευνα της Κομισιόν

Εάν αποδειχθούν, οι διερευνώμενες πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ για τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που θίγουν τον ανταγωνισμό (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και/ή για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα τη διεξοδική της έρευνα κατά προτεραιότητα.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, δήλωσε: «Πολλοί εκδότες βασίζονται σε διαδικτυακές διαφημίσεις προβολής για να χρηματοδοτήσουν διαδικτυακό περιεχόμενο για τους καταναλωτές. Η λεγόμενη συμφωνία “Jedi Blue” μεταξύ της Google και του Meta ενδέχεται να στοχοποιεί μια τεχνολογία που είναι ανταγωνιστική στο Open Bidding της Google, με στόχο την αποδυνάμωσή της και τον αποκλεισμό της από την αγορά προβολής διαφημίσεων σε ιστότοπους και εφαρμογές εκδοτών. Εάν επιβεβαιωθεί από την έρευνά μας, το γεγονός αυτό θα περιόριζε και θα νόθευε τον ανταγωνισμό στην αγορά της τεχνολογίας διαφήμισης που ήδη παρουσιάζει υψηλή συγκέντρωση, εις βάρος των ανταγωνιζόμενων τεχνολογιών διανομής διαφημίσεων, των εκδοτών και, τελικά, των καταναλωτών.» 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

SHOPFLIX: Ο απολογισμός της Black Friday 2025 – Σταθερή ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα

Η Black Friday 2025 του SHOPFLIX επιβεβαίωσε και φέτος ότι η εταιρεία αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς για online αγορές στην Ελλάδα, με...

Πώς προετοιμάζονται οι CEOs για το 2026: Αισιοδοξία, έλεγχος κόστους και ευελιξία μέσω AI

Τα κορυφαία στελέχη των επιχειρήσεων εισέρχονται στο 2026 με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση State of the C-Suite της International Workplace Group (IWG), της μεγαλύτερης πλατφόρμας...

COSMOTE TELEKOM: Γιορτινές δράσεις και ξεχωριστές εμπειρίες στο Πεδίον του Άρεως και στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τον μαγικό κόσμο των γιορτών θα ζήσουν από κοντά οι επισκέπτες στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό - Πεδίον του Άρεως και στον Χριστουγεννιάτικο Κόσμο του ΚΠΙΣΝ...

COSMOTE TELEKOM: Γιορτινές δράσεις και ξεχωριστές εμπειρίες στο Πεδίον του Άρεως και στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τον μαγικό κόσμο των γιορτών θα ζήσουν από κοντά οι επισκέπτες στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό - Πεδίον του Άρεως και στον Χριστουγεννιάτικο Κόσμο του ΚΠΙΣΝ...

Home Theater Soundbar S80TR από την LG, το ιδανικό χριστουγεννιάτικο δώρο

Αυτά τα Χριστούγεννα, η LG Electronics (LG) προτείνει το LG Home Theater Soundbar S80TR ως το δώρο που απογειώνει την ψυχαγωγία στο σπίτι. Με...