23.6 C
Athens
Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου, 2025

ΕΕ: Ερευνά πιθανό καρτέλ της Google και του Meta στις διαδικτυακές διαφημίσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα, για να αξιολογήσει κατά πόσον μια συμφωνία μεταξύ της Google και του Meta (πρώην Facebook) για υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης προβολής ενδέχεται να έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η έρευνα της Επιτροπής αφορά μια συμφωνία που συνήφθη μεταξύ της Google και του Meta τον Σεπτέμβριο του 2018, στην οποία η Google έδωσε την κωδική ονομασία «Jedi Blue», για τη συμμετοχή του «Audience network» του Meta στο πρόγραμμα «Open Bidding» της Google.

Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της για το γεγονός ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει μέρος των προσπαθειών αποκλεισμού των τεχνολογικών υπηρεσιών διαφήμισης που ανταγωνίζονται το πρόγραμμα Open Bidding της Google και, ως εκ τούτου, να περιορίσει ή να νοθεύσει τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακών διαφημίσεων προβολής, εις βάρος των εκδοτών και, εν τέλει, των καταναλωτών.

Που θα στραφεί η έρευνα της Κομισιόν

Εάν αποδειχθούν, οι διερευνώμενες πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ για τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που θίγουν τον ανταγωνισμό (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και/ή για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα τη διεξοδική της έρευνα κατά προτεραιότητα.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, δήλωσε: «Πολλοί εκδότες βασίζονται σε διαδικτυακές διαφημίσεις προβολής για να χρηματοδοτήσουν διαδικτυακό περιεχόμενο για τους καταναλωτές. Η λεγόμενη συμφωνία “Jedi Blue” μεταξύ της Google και του Meta ενδέχεται να στοχοποιεί μια τεχνολογία που είναι ανταγωνιστική στο Open Bidding της Google, με στόχο την αποδυνάμωσή της και τον αποκλεισμό της από την αγορά προβολής διαφημίσεων σε ιστότοπους και εφαρμογές εκδοτών. Εάν επιβεβαιωθεί από την έρευνά μας, το γεγονός αυτό θα περιόριζε και θα νόθευε τον ανταγωνισμό στην αγορά της τεχνολογίας διαφήμισης που ήδη παρουσιάζει υψηλή συγκέντρωση, εις βάρος των ανταγωνιζόμενων τεχνολογιών διανομής διαφημίσεων, των εκδοτών και, τελικά, των καταναλωτών.» 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η LG εξοπλίζει τη Roig Arena με πρωτοποριακές λύσεις ψηφιακής σήμανσης

Η LG Electronics (LG) ενισχύει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην παγκόσμια αγορά ψηφιακής σήμανσης, παρέχοντας πρωτοποριακές λύσεις προβολής στο Roig Arena, τον μεγαλύτερο...

ΔΑΑ: Νέος CEO από τον Φεβρουάριο του 2026 ο Γιώργος Καλλιμασιάς – Αποχωρεί μετά από 19 χρόνια ο Γ. Παράσχης

Μετά από μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία 19 ετών στο τιμόνι του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο Γιάννης Παράσχης ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της θητείας του...

ESRB: Υπό στενή εποπτεία ΑΙ και τα κρυπτονομίσματα

Της Νατάσας Φραγκούλη Η τεχνητή νοημοσύνη και τα κρυπτονομίσματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της προσοχής των ευρωπαϊκών Αρχών, καθώς θεωρούνται αναδυόμενες πηγές συστημικού κινδύνου. Σύμφωνα...

Η Ευρώπη στο στόχαστρο της κυβερνοεγκληματικότητας: νέες απειλές, νέες άμυνες

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια τεχνικό ζήτημα για ειδικούς, αλλά καθημερινή πρόκληση για όλους μας. Η φετινή έκθεση Microsoft Digital Defense Report 2025...

Η στρατηγική της LG για το μέλλον: Τεχνολογία με τεχνητή νοημοσύνη για την καθημερινή ζωή

Η LG συνεχίζει να διαμορφώνει το μέλλον της τεχνολογίας, επενδύοντας στρατηγικά σε λύσεις που αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να απλοποιούν και να βελτιώνουν...