18.3 C
Athens
Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, 2025

Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα της Viva κατά των SoftOne-EnterSoft

Απορρίφθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Viva, με την οποία ζητούσε την έκδοση προσωρινής διαταγής για την παύση συγκεκριμένων πρακτικών των εταιρειών SoftOne και Entersoft.

Η απόφαση απέρριπτε τα ασφαλιστικά μέτρα Viva εναντίον των SoftOne – EnterSoft και των συνεργατών τους Worldline και Epay σχετικά με τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με τερματικά αποδοχής POS.

Η διαμάχη είχε ξεκινήσει πριν από δύο εβδομάδες με βροχή εξωδίκων, ενώ ακολούθησαν τα προδικαστικά μέτρα.

Κατά τη διάρκεια της εκδίκασης, η Viva ανέπτυξε τη θέση της για αθέμιτο ανταγωνισμό ενώ SoftOne – EnterSoft επανέλαβαν ότι ακολούθησαν τη συνήθη πρακτική με όλους τους παρόχους χωρίς διακρίσεις, παραπέμποντας στις συνδέσεις της ΑΑΔΕ.

Υπενθυμίζεται ότι με αφορμή τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με τερματικά αποδοχής POS, η Viva κατήγγειλε σε εξώδικό της SoftOne και Entersoft σχετικά με την επιβολή χρεώσεων διασύνδεσης, εκτός και αν χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένο δίκτυο POS δικών τους συνεργατών (της Worldline και της Epay, με τις οποίες υπάρχουν εμπορικές συμφωνίες), οπότε η διασύνδεση γίνεται δωρεάν.

Παράλληλα υποστήριζε πως «αυτή η πρακτική δημιουργεί μεγάλη πίεση στους πελάτες μας και δυσανάλογα οικονομικά κόστη, οι οποίοι, δεδομένης της αυστηρής προθεσμίας για σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά POS, ουσιαστικά εξαναγκάζονται να συμβληθούν με τους δικούς σας 2 παρόχους που εσείς συμπράττετε. Κατά συνέπεια, καθίσταται σαφές ότι δράτε σε εναρμονισμένη πρακτική με τους παρόχους epay και wordline και με τον τρόπο αυτό αποσπάτε εκβιαστικά και αθέμιτα την πελατεία των λοιπών παρόχων, ενεργώντας καταχρηστικά και κατά παράβαση των αρχών του υγειούς ανταγωνισμού».

Μετά το εξώδικο αυτό ήρθαν τα εξώδικα SoftOne – EnterSoft, οι οποίες ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Αρνούμαστε συνολικά ως προδήλως αόριστο, αναληθές, ανακριβές, ουσία και νόμω αβάσιμο και παραπλανητικό, για τους λόγους που εκθέτουμε αμέσως παρακάτω. Εκ προοιμίου μάλιστα, και πέραν του γεγονότος ότι δεν διατηρούμε καμία συνεργασία ή σχέση με τη Worldline παρά μόνον με την Euronet/Epay, επιθυμούμε να σημειώσουμε την έκδηλη απορία μας με ποια σκοπιμότητα η εν λόγω εξώδικη δήλωσή σας απευθύνεται στην Εταιρεία μας, η οποία δεν ασκεί ανταγωνιστική προς εσάς δραστηριότητα».

«Περαιτέρω, η δημιουργία, ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά ενός προϊόντος λογισμικού που απευθύνεται σε επαγγελματίες και που οφείλει να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές και να παρέχει τη δέουσα αξιοπιστία για την καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης και τη φορολογική της συμμόρφωση, αυτονόητα συνοδεύεται από το αντίστοιχο κόστος».

Κατέληγαν ότι τα συστήματά τους είναι συμβατά με όλα τα POS και πως δεν έκαναν καμία διάκριση αλλά η μετακύλιση ή όχι του κόστους, που ήταν 25-50 ευρώ, ήταν απόφαση της κάθε εταιρείας που αγόραζε το λογισμικό.

Ακολούθησε και νέο εξώδικο της Viva, με αποτέλεσμα τα ασφαλιστικά μέτρα και την απόφαση του δικαστηρίου που προαναφέρθηκε.

Viva: Θα εντατικοποιήσουμε τις νομικές ενέργειες

«Σήμερα απορρίφθηκε το αίτημα για τη διαταγή προσωρινών μέτρων στα δύο μέρη. Σε καμία περίπτωση στο πλαίσιο της προσωρινής διαταγής δεν εξετάζεται η ουσία της υπόθεσης», υποστηρίζει η Viva.

«Η Viva.com έχει προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft που καταχρηστικά επιβάλλει επιλεκτικές χρεώσεις με σκοπό τη χειραγώγηση της αγοράς σε βάρος των εμπόρων. H συζήτηση και η έκδοση απόφασης επί των ασφαλιστικών μέτρων της Viva.com θα πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων μηνών.

Παράλληλα, η Viva.com θα εντατικοποιήσει τις νομικές ενέργειές της κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft και των συνεργατών τους, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψει την αθέμιτη απόσπαση της πελατείας της».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Check Point για τη διακοπή της AWS: Ένα τοπικό σφάλμα μπορεί να έχει παγκόσμιες συνέπειες

Με αφορμή τη σημερινή διακοπή λειτουργίας της Amazon Web Services (AWS), ο Μιχάλης Μπόζος, Country Manager για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία στην Check...

Υπ. Υποδομών: Διευκρινίσεις για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Με αφορμή ανακριβή δημοσιεύματα που κυκλοφορούν σχετικά με δήθεν πρόστιμα για καθημερινές συνήθειες οδηγών, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διευκρινίζονται τα εξής: • Οδήγηση...

Στο gov.gr το νέο ειδικό σήμα για τον Δακτύλιο

Οι πολίτες που είναι κάτοχοι Αδειών Δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα από σήμερα να εκδίδουν μέσω του gov.gr το νέο ειδικό σήμα για ελεύθερη κυκλοφορία εντός...

Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της Amazon Web Services μετά την εκτεταμένη διακοπή

Η Amazon Web Services (AWS), ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud παγκοσμίως, αποκατέστησε τη λειτουργία της μετά την εκτεταμένη διακοπή που είχε προκαλέσει προβλήματα σε...

Βγήκαν “off” Amazon και Snapchat – Προβλήματα αντιμετωπίζουν χιλιάδες χρήστες

Η μονάδα υπηρεσιών cloud της Amazon, Amazon Web Services (AWS), αντιμετωπίζει σήμερα εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας, προκαλώντας δυσλειτουργίες σε δημοφιλείς ιστοσελίδες και εφαρμογές όπως το...