11.9 C
Athens
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023

Ανατρέπεται το χρονοδιάγραμμα για την άφιξη του «Λευκού Βέλους»

 

της Μαρίας Μόσχου

mariam@moved.gr

Ανατρέπονται τα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τροχοδρομήσουν από τις 18 Ιανουαρίου πάνω στις ελληνικές ράγες τα ιταλικά τρένα υψηλής ταχύτητας με την επωνυμία «Λευκό βέλος» που χρησιμοποιούν οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι.

Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει ο ίδιος πριν από περίπου ένα μήνα δεν μπορεί να τηρηθεί παρά το γεγονός ότι στις 18 Ιανουαρίου 2018  συμπληρώνεται ένας χρόνος από την υπογραφή πώλησης στην Ferrovie dello Stato Italiane του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ειδικότερα ο κ. Τσαλίδης μέσα στο Νοέμβριο είχε προβλέψει ότι από την συγκεκριμένη ημερομηνία   οι ηλεκτροκίνητες μηχανές “λευκό βέλος” θα εγκαινίαζαν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη διανύοντας την συνολική απόσταση σε  τεσσεράμισι ώρες.

Σημειώνεται ο ΟΣΕ αι η ΕΡΓΟΣΕ έχουν ανακοινώσει ότι η διάρκεια της διαδρομής μεταξύ των δύο πόλεων προβλέπεται να μειωθεί στις 3,5 ώρες από το 2019, όταν θα ολοκληρωθούν τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Ωστόσο, προς το παρόν το φιλόδοξο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναβάλλεται λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων της γραμμής Λιανοκλάδι -Δομοκός.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αποστείλει δύο επιστολές  προς τον ΟΣΕ, τον διαχειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου, με κοινοποίηση της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των έργων,  με τις οποίες ζητά να ενημερωθεί για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Αθήνα-Λιανοκλάδι. Η αποπεράτωση των έργων στο κομμάτι αυτό, που ανήκει στην εργολαβία Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, αποτελεί προϋπόθεση για να μπουν σε λειτουργία οι ηλεκτροκίνητες ιταλικές μηχανές.

Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε παράλληλα αναδιάρθρωση των δρομολογίων με την παράδοση συγκεκριμένων έργων όπως αυτό στο τμήμα του Προαστιακού από Αχαρναί μέχρι Άνω Λιόσια που θα οδηγήσει και πάλι σε δρομολόγηση τριών δρομολογίων ανά ώρα.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Τσαλίδης δεν απέκλεισε να υπάρξουν και  περικοπές δρομολογίων σε τμήματα του δικτύου που θεωρούνται ως μη εμπορικά, κυρίως το Σαββατοκύριακο, όπως για παράδειγμα το πρωινό κυριακάτικο δρομολόγιο από το Κιάτο. Ωστόσο διευκρίνισε ότι καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης ανέφερε, ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν μέσα στον Δεκέμβριο. Ωστόσο διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να παραδοθεί στην κυκλοφορία νέο δίκτυο μαζί με τη σήραγγα Καλιδρόμου, μήκους 9 χιλιομέτρων, χωρίς να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες δοκιμές από τους μηχανοδηγούς.

«Πρέπει να εκπαιδευτούν οι μηχανοδηγοί και να γίνουν δοκιμές στο νέο δίκτυο, το οποίο περιλαμβάνει και σήραγγα μήκους 9 χιλιομέτρων» αναφέρουν χαρακτηριστικά από τον ΟΣΕ, ενώ εξηγούν ότι η διαθεσιμότητα μηχανοδηγών και η έγκαιρη ολοκλήρωση των δοκιμών είναι θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Τα έργα συντήρησης

Σχετικά με τις εργασίες συντήρησης στο σιδηρόδρομο, σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, το κόστος τους τοποθετείται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού που απαιτείται για την  άμεση παρέμβαση στο δίκτυο όπου εμφανίζεται βλάβη. Ο ίδιος εκτίμησε ότι η συντήρηση του δικτύου θα υλοποιηθεί σε δύο ή τρεις εργολαβίες και προτού δημοπρατηθούν, ο ΟΣΕ θα πραγματοποιήσει παρεμβάσεις πιλοτικού χαρακτήρα. Η αρχή θα γίνει με το τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη με στόχο η χρονοαπόσταση της μιάμισης ώρας να μειωθεί κατά περίπου 25 λεπτά.

Συνολικά, εκατοντάδες είναι τα προβληματικά σημεία που έχουν εντοπιστεί στο δίκτυο των 2.500 χιλιομέτρων.

 

Η γραμμή

Η νέα χάραξη της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων, αλλά και το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων. Η πρώτη εργολαβία είναι η Α.Δ. 635, που αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός (ύψους 374 εκατ. ευρώ που εκτελείται από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – J&P ΑΒΑΞ 0,00% ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ).

Η δεύτερη είναι η Α.Δ. 717 για την «ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας», ύψους 41 εκατ. ευρώ.

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

ΕΒΕΑ: Έρχεται νέα πρόσκληση για αμιγώς γυναικεία startups σε επενδυτικά κεφάλαια

Στο τέλος του μήνα πρόκειται να δημοσιευθεί μία νέα πανελλαδική πρόσκληση για πρόσβαση αμιγώς γυναικείων startup εταιρειών σε επενδυτικά κεφάλαια στο πλαίσιο της θερμοκοιτίδας...

Xiaomi 13: Τα Public υποδέχονται τη νέα κορυφαία σειρά smartphones

Τα Public, #1 προορισμός τεχνολογίας, φέρνουν την ολοκαίνουργια σειρά smartphones Xiaomi 13 και το γιορτάζουν μαζί με το brand, που προσφέρει ξεχωριστά δώρα, συμπληρώνοντας...

Το Ταμείο «Φαιστός» επενδύει στην καινοτόμα τεχνολογική εταιρεία SafeSize

Η 5G Ventures ανακοινώνει ότι το Επενδυτικό Ταμείο «Φαιστός» συμμετείχε μαζί με διεθνείς επενδυτές, κυρίως  από την Ευρώπη, στον νέο γύρο χρηματοδότησης (Series A+)...

NOVA: Ισχυροποίηση του δικτύου 4G και 5G πανελλαδικά

Το 4G και 5G Δίκτυο Κινητής της Nova ισχυροποιείται και αποκτά αυξημένη χωρητικότητα με την κατάργηση του δικτύου 3G της εταιρείας σε πανελλαδικό επίπεδο. Το...

Απλά Ψηφιακά 92: Τι σχεδιάζει το egg (Ρούλα Μπαχταλιά), το 5G στο Θριάσιο, η Microsoft και η HP

Την 10ετή πορεία του, καθώς και τα επόμενα βήματα του egg, ανέλυσε η διευθύντρια του επιχειρηματικού επιταχυντή της Eurobank, Ρούλα Μπαχταλιά, στον Δημήτρη Μαλλά...