23.6 C
Athens
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Αυξημένες οι αγορές από τα online φαρμακεία, μειωμένο το «καλάθι»

Ρυθμό ανάπτυξης 9% στην αξία των πωλήσεων κατέγραψαν τα online φαρμακεία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

H συνολική αξία των online αγορών στα online φαρμακεία άγγιξε τα €134 εκατ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την εκτίμηση της Convert Group από το δείγμα του eRetail Audit.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021:

  • +64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία),
  • +40% σε βρεφικά και παιδικά είδη,
  • +13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,
  • +8% σε διάφορα προϊόντα και
  • +1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.

Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείαςσυμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδων συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.

Μικρότερο καλάθι αγορών

Ακολούθως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου μειώθηκε κατά €2,10 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενο έτους στα €42,10 συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ.

Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Η μεταβολή του μέσο αγοραστικού καλαθιού προκλήθηκε από την μείωση κατά 13% μείωση που καταγράφηκε στην μέση αξία των διαφόρων προϊόντων, λόγω των ποικίλων προωθητικών ενεργειών που έλαβαν χώρα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η πτώση αυτή ωστόσο αντισταθμίστηκε από την ραγδαία αύξηση στις παραγγελίες (+21%), επιφέροντας εν τέλει αύξηση 15% στην αξία των πωλήσεων, όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit.

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο εξάμηνο του 2022 επιφέροντας το 39% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Επιπροσθέτως, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%. Το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό επιδεικνύει σταδιακά εμπιστοσύνη προς τον κλάδο των online φαρμακείων, αυξάνοντας τις direct επισκέψεις τους και χτίζοντας σχέσεων εμπιστοσύνης με κάποια από εκείνα.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Ακόμη για την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Vodafone Ελλάδας συνδέει την Κρήτη με τα σημαντικότερα διεθνή υποθαλάσσια καλωδιακά συστήματα (vid)

Η Vodafone Ελλάδας καλωσόρισε στην Κρήτη το καλωδιακό σύστημα India-Europe-Xpress (IEX), ένα από τα μεγαλύτερα υποβρύχια καλωδιακά συστήματα στον κόσμο. Το σύστημα IEX που...

Η nvisionist ανάμεσα στις 14 κορυφαίες scaleups εταιρείες σε όλο τον κόσμο

Η nvisionist συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της και να υψώνει την ελληνική σημαία σε κορυφαίους διεθνείς θεσμούς. H κορυφαία ελληνική startup θα εκπροσωπήσει...

ΕΛΤΑ: Δίκτυο 600 καταστημάτων με ιδιωτική πρωτοβουλία και στο βάθος στρατηγικός επενδυτής

Γράφει η Μαρία Μόσχου Στην ιδιωτική πρωτοβουλία θα «στηρίξει» την αύξηση των καταστημάτων της - κατά 600- την επόμενη τριετία, η διοίκηση των ΕΛΤΑ,...

H LG ανακοινώνει τους νικητές του 2024 webOS Hackathon

Η LG Electronics (LG) ανακοίνωσε τους νικητές του hackathon της πλατφόρμας webOS TV, που έλαβε χώρα στο LG webOS Summit την περασμένη εβδομάδα. Η...

Διπλή διάκριση της Nova στα Compliance Awards 2024, για την προώθηση βέλτιστων πρακτικών Συμμόρφωσης

Ένα Αργυρό και ένα Χάλκινο Βραβείο στα Compliance Awards 2024 απέσπασε η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης...