18.3 C
Athens
Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

Διακοπές στην Ελλάδα: Φυσική κάρτα για τις πληρωμές, αλλά και ChatGPT για να επιλέξουν προορισμό

9 στους 10 τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα σχεδιάζουν τα ταξίδια τους ένα μήνα νωρίτερα

Συναλλαγές με κάρτες αλλά σε φυσική μορφή προτιμούν οι ξένοι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, ενώ δεν λένε “όχι” στα μετρητά για μικροσυναλλαγές.

Την ίδια στιγμή, το ChatGPT παίρνει “θέση” ως πηγή πληροφοριών για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Ipsos για λογαριασμό της Visa και αποτυπώνει τις ταξιδιωτικές  προθέσεις τουριστών από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ελλάδα το 2025.

Μέθοδοι πληρωμής

Οι κάρτες στη φυσική μορφή τους εξακολοθούν να αποτελουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής για τις περισσότερες δραστηριότητες, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο, οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αναμένεται να χρησιμοποιήσουν μετρητά πιο συχνά για μικρές δαπάνες σε δημόσιες συγκοινωνίες, τουριστικά καταστήματα και χώρους στάθμευσης. Παρά την αυξανόμενη προτίμηση στις ανέπαφες πληρωμές, με 7 στους 10 τουρίστες να δηλώνουν ότι θα τις επιλέξουν, περίπου το ένα τρίτο αναμένεται να χρησιμοποιήσει περισσότερα μετρητά κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, σε σύγκριση με τη συνήθη χρήση στη χώρα προέλευσής του. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί επισκέπτες θα χρησιμοποιήσουν τις ίδιες μεθόδους πληρωμής όπως στη χώρα τους. Οι Γάλλοι τουρίστες, συγκεκριμένα, αναμένεται να κάνουν τη λιγότερη χρήση μετρητών.

Σχεδιασμός ταξιδιού

Σχεδόν 9 στους 10 επισκέπτες προγραμματίζουν το ταξίδι τους περίπου ένα μήνα πριν την άφιξή τους. Ενώ οι πλατφόρμες κρατήσεων καταλυμάτων παραμένουν η πιο δημοφιλής πηγή πληροφοριών για ταξιδιωτικούς προορισμούς, συνοδευόμενες από επίσημες ιστοσελίδες ξενοδοχείων, υπηρεσιών και εστιατορίων, το ChatGPT αναδεικνύεται ως μια νέα πηγή πληροφοριών για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων, με τους ταξιδιώτες και από τους τρεις προορισμούς να το χρησιμοποιούν. Οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ προηγούνται με υψηλότερα ποσοστά, ενώ οι Γάλλοι ταξιδιώτες φαίνεται ότι το χρησιμοποιούν λιγότερο.

Οικολογικός τουρισμός

Ο οικολογικός τουρισμός έχει μεγαλύτερη σημασία για τους Αμερικανούς σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι αν και τον εκτιμούν, δεν τον τοποθετούν υψηλά στις προτεραιότητές τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 30% των επισκεπτών από τις ΗΠΑ είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μεταξύ 5% και 10% περισσότερο, εάν οι αγορές, οι κρατήσεις ή οι δραστηριότητες είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η ευαισθητοποίηση γύρω από  τη βιωσιμότητα στις τουριστικές δραστηριότητες είναι «πολύ σημαντική» για το ένα τρίτο (1/3) των τουριστών, ιδιαίτερα σε εστιατόρια, μεταφορές και διαδρομές.

Γιατί επισκέπτονται την Ελλάδα

Η έρευνα δείχνει ότι οι στιγμές στην παραλία (69%) αποτελούν τον σημαντικότερο λόγο επιλογής της Ελλάδας, με ακόμη υψηλότερα ποσοστά ανάμεσα στους Βρετανούς (72%) και τους Γάλλους (71%) ερωτηθέντες. Ακολουθούν οι επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού με 65%, με τους Γάλλους ταξιδιώτες να εκδηλώνουν ακομα μεγαλύτερο ενδιαφέρον (72%). Οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ ενδιαφέρονται για ένα ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων σε σύγκριση με τους Γάλλους και τους Βρετανούς. Ανάμεσά τους, η νυχτερινή ζωή, τα θεματικά πάρκα και οι μουσικές εκδηλώσεις.

Διάρκεια ταξιδιού και εποχικότητα

Σχεδόν οι μισοί από τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα (48%) πραγματοποιούν ταξίδια 4-7 ημερών, ενώ αντίστοιχο ποσοστό μένει στη χώρα για περισσότερες από 8 ημέρες. Αν και η περίοδος αιχμής είναι το «ευρωπαϊκό καλοκαίρι», η επιλογή του χρόνου επίσκεψης διαφέρει για τους επισκέπτες ανάλογα με την χώρα:

  • Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ θα επιλέξουν να επισκεφθούν την Ελλάδα τον Ιούλιο (21%),
  • οι Βρετανοί φαίνεται να προτιμούν τον Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%),
  • ενώ οι Γάλλοι επιλέγουν να ταξιδέψουν κυρίως τον Σεπτέμβριο (20%).

Ταυτόχρονα, 5 στους 10 τουρίστες που θα επισκεφθούν την Ελλάδα το 2025 θα επισκεφθούν και την Ιταλία, ενώ 4 στους 10 θα επισκεφθούν και την Ισπανία.

Προορισμοί εντός Ελλάδας

Η Αθήνα και τα ελληνικά νησιά παραμένουν οι κορυφαίες επιλογές για τους ταξιδιώτες στη χώρα μας. Για τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ, η Αττική είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός (41%), ακολουθούμενη από το Νότιο Αιγαίο (31%) και την Κρήτη (27%). Οι Βρετανοί δείχνουν προτίμηση για τα Ιόνια Νησιά (32%), με το Νότιο Αιγαίο και την Αττική να βρίσκονται στο 27%. Αντίστοιχα, οι Γάλλοι τουρίστες,  επιλέγουν την Αττική (39%), την Κρήτη (35%) και το Νότιο Αιγαίο (30%).

Προϋπολογισμός 

Οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ αναμένεται να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 3.040 ευρώ ανά άτομο για τα ταξίδια τους στην Ελλάδα φέτος, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 13% του ετήσιου εισοδήματός τους. Οι Βρετανοί τουρίστες, από την άλλη, προγραμματίζουν να ξοδέψουν 1.900 ευρώ ανά άτομο, που αντιστοιχεί σε περίπου το 11% του εισοδήματός τους, ενώ ένας στους τέσσερις δηλώνει πρόθεση να αυξήσει το ποσό αυτό συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Οι Γάλλοι τουρίστες σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 2.550 ευρώ ανά άτομο, ποσό που αντιστοιχεί επίσης στο 11% του ετήσιου εισοδήματός τους. Ο τουρισμός πολυτελείας αναμένεται κυρίως από τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Skroutz Plus Mastercard: Η νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα από την Εθνική Τράπεζα και την Skroutz

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική...

«Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS»: Τέσσερα AI Factory Antennas σε Κύπρο, Μάλτα, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία

Το Ελληνικό «Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS» γίνεται πλέον περιφερειακός κόμβος TN της Nοτιο-ανατολικής Ευρώπης, καθώς εγκρίθηκαν οι προτάσεις για τη δημιουργία τεσσάρων AI Factory...

Η TikTok και το ΙΤΕ συνεργάζονται για την προώθηση ασφαλών διαδικτυακών πρακτικών μεταξύ των εφήβων

Το TikTok και το Ίδρυμα Τεχνολογικών Ερευνών (ΙΤΕ) με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου - SaferInternet4Kids, ανακοινώνουν τη  συνεργασία τους με στόχο να ενδυναμώσουν τους γονείς...

Το Ecommerce Academy του GR.EC.A σε συνεργασία με το ELTRUN του ΟΠΑ εγκαινιάζει ολοκληρωμένο πρόγραμμα πιστοποίησης Executive E-commerce Certification

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι πλέον επιλογή πολυτελείας αλλά προϋπόθεση ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας. Για να λειτουργήσει επιτυχημένα ένα e-shop απαιτείται...

Η Ελλάδα στον ψηφιακό χάρτη της Ευρώπης – Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ σε νέα data centers

Της Μαρίας Μόσχου Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στην εποχή της ψηφιακής υποδομής. Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η ισχύς των data centers στη χώρα δεκαπλασιάστηκε,...