19.5 C
Athens
Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

8 στους 10 νέους στην Ελλάδα προτιμούν τις ψηφιακές πληρωμές

Της Νατάσας Φραγκούλη

Στις ψηφιακές πληρωμές στρέφεται συστηματικά η νέα γενιά καταναλωτών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τη Visa, το 75% των νέων ηλικίας 17-30 ετών επιλέγει κυρίως ψηφιακές πληρωμές, ενώ μόλις το 22% κάνει χρήση μετρητών.

Όσον αφορά το αν προτιμούν το φυσικό ή το ψηφιακό κανάλι αγορών, το 80% δίνει ψήφο στις ψηφιακές αγορές, ενώ το 56% συνδυάζει αγορές από φυσικά καταστήματα και διαδικτυακές πλατφόρμες.

Σημαντικό εύρημα αποτελεί ότι 1 στους 10 νέους στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το κινητό του για πληρωμές. αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το 75% των νέων ηλικίας 17-30 ετών επιλέγει ψηφιακές πληρωμές (κάρτα και digital wallet), ενώ μόλις το 22% κάνει χρήση μετρητών.

Στον αντίποδα, μικρή παραμένει και η διείσδυση μεθόδων πληρωμής όπως το Paypal (2%), το IRIS (1%) και η τραπεζική εντολή (1%). «Όλοι οι υπόλοιποι τρόποι είναι πολύ χαμηλά με το IRIS να είναι πιο χαμηλά από ότι περιμέναμε» ανέφεραν τα στελέχη της Visa και της ΕΣΕΕ, κατά την παρουσίαση της μελέτης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η  χρήση καρτών και μετρητών είναι ισορροπημένη για ποσά έως 20 ευρώ, ωστόσο, για συναλλαγές που υπερβαίνουν το ποσό αυτό, οι ψηφιακές πληρωμές αποκτούν σαφές προβάδισμα. Συγκεκριμένα το 75% προτιμά ψηφιακές πληρωμές για ποσά από 21 έως 50 ευρώ, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 82% για αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ, ενώ  για ποσά άνω των 100 ευρώ, το 84% προτιμά ηλεκτρονικές πληρωμές.

Συχνότητα αγορών

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 28% της Gen Z ψωνίζει διαδικτυακά τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 42% προβαίνει σε ηλεκτρονικές αγορές μία ή δύο φορές το μήνα.

Αναλυτικά, 6 στους 10 αγοράζουν περιστασιακά από διεθνή marketplaces, ενώ μόνο 4 στους 10 προτιμούν εμπόρους που ανακαλύπτουν μέσω social media.

Ωστόσο, παρά τη δημοτικότητα των κοινωνικών δικτύων, η κύρια πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά παραμένει η προσωπική έρευνα σε διαδικτυακά καταστήματα (35%), ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις στα social media (16%) και τις προωθήσεις εντός καταστημάτων (16%). Οι influencers διαδραματίζουν μικρότερο ρόλο, με μόλις 2% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι επηρεάζονται άμεσα από αυτούς.

Ασφάλεια και ανησυχίες

Παρά την αυξανόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών, οι νέοι εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των συναλλαγών τους. Το 65% νιώθει ανασφάλεια όταν αγοράζει από άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες, ενώ το 12% αποφεύγει αγορές μέσω social media λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης.

Επίσης, το 91% δεν αποθηκεύει τα στοιχεία της κάρτας του διαδικτυακά, ενώ το 9% που το κάνει, το πράττει κυρίως για λόγους ευκολίας.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Skroutz Plus Mastercard: Η νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα από την Εθνική Τράπεζα και την Skroutz

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική...

«Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS»: Τέσσερα AI Factory Antennas σε Κύπρο, Μάλτα, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία

Το Ελληνικό «Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS» γίνεται πλέον περιφερειακός κόμβος TN της Nοτιο-ανατολικής Ευρώπης, καθώς εγκρίθηκαν οι προτάσεις για τη δημιουργία τεσσάρων AI Factory...

Η TikTok και το ΙΤΕ συνεργάζονται για την προώθηση ασφαλών διαδικτυακών πρακτικών μεταξύ των εφήβων

Το TikTok και το Ίδρυμα Τεχνολογικών Ερευνών (ΙΤΕ) με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου - SaferInternet4Kids, ανακοινώνουν τη  συνεργασία τους με στόχο να ενδυναμώσουν τους γονείς...

Το Ecommerce Academy του GR.EC.A σε συνεργασία με το ELTRUN του ΟΠΑ εγκαινιάζει ολοκληρωμένο πρόγραμμα πιστοποίησης Executive E-commerce Certification

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι πλέον επιλογή πολυτελείας αλλά προϋπόθεση ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας. Για να λειτουργήσει επιτυχημένα ένα e-shop απαιτείται...

Η Ελλάδα στον ψηφιακό χάρτη της Ευρώπης – Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ σε νέα data centers

Της Μαρίας Μόσχου Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στην εποχή της ψηφιακής υποδομής. Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η ισχύς των data centers στη χώρα δεκαπλασιάστηκε,...