Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ευρωπαϊκών κρατών, που επιταχύνουν τον βηματισμό τους προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Τον δρόμο προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση βρίσκουν όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, εκσυγχρονίζοντας ψηφιακά τον δημόσιο τομέα, ώστε να παρέχει online υπηρεσίες στους πολίτες. Ήδη σήμερα σχεδόν 8 στις 10 δημόσιες υπηρεσίες (78%) σε 36 κράτη της Ευρώπης παρέχονται πλέον ψηφιακά, γλιτώνοντας πολίτες και επιχειρήσεις από τον βραχνά της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ευρωπαϊκών κρατών, που επιταχύνουν τον βηματισμό τους προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Η χώρα μας την τελευταία διετία (2017-2019) έχει τον τέταρτο ταχύτερο ρυθμό βελτίωσης των επιδόσεών της σε θέματα e-Goverment. Η χώρα βελτίωσε κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες την επίδοσή της μεταξύ 36 χωρών της Ευρώπης, που εξετάζει το “eGovernment Benchmark 2020”, το οποίο δημοσιοποίησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το eGovernment Benchmark 2020, που πρακτικά αποτυπώνει το επίπεδο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε κάθε ευρωπαϊκό κράτος, δείχνει ότι το Λουξεμβούργο είναι η χώρα, η οποία πέτυχε το μεγαλύτερο άλμα, βελτιώνοντας κατά 20 μονάδες την επίδοσή της στην ψηφιακή διακυβέρνηση. Ακολουθεί η Ουγγαρία, που βελτίωσε τις επιδόσεις τις κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες την τελευταία διετία, και η Σλοβενία κατά 18 μονάδες.
Πρωταθλήτρια η Μάλτα
Σύμφωνα με το eGovernment Benchmark 2020, το οποίο αναλύει ο ΣΕΠΕ στην ιστοσελίδα του, η Μάλτα, η Εσθονία, Αυστρία και Λετονία είναι οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις σε θέματα ψηφιακής διακυβέρνησης στην Ευρώπη. Στη Μάλτα το ποσοστό ψηφιακής ολοκλήρωσης στον Δημόσιο τομέα ανέρχεται σε 97%.
Το αντίστοιχο ποσοστό για την Εσθονία είναι 92%, ενώ για την Αυστρία και τη Λετονία 87%. Από κοντά ακολουθούν η Δανία (84%), η Λιθουανία και η Φινλανδία (83% και οι δύο χώρες). Η έκθεση δείχνει ότι η ψηφιακή παροχή δημόσιων υπηρεσιών έχει βελτιωθεί τα τελευταία δύο χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ο συνολικός μέσος όρος της Ευρώπης στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση βρίσκεται στο 68%, ενώ δύο χρόνια νωρίτερα η αντίστοιχη επίδοση ήταν 62%. Πλέον, το 78% των δημόσιων υπηρεσιών στην Ευρώπη μπορεί να ολοκληρωθεί μέσω Διαδικτύου.
Από τους επιμέρους δείκτες, η διαφάνεια των διαδικτυακών δημόσιων υπηρεσιών βελτιώθηκε στο 66% από 59% πριν από δύο χρόνια. Η mobile friendly εκδοχή των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών έχει επίσης αυξηθεί και τώρα ανέρχεται στο 76% (από 62% πριν από μία διετία).