8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

41,7 εκατ. smartphones πουλήθηκαν στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2022

  •  της Νατάσας Φραγκούλη 

Κεντρικό ρόλο στη ζωή των Ευρωπαίων συνεχίζει να παίζει το smartphone, που -από την αρχή της πανδημίας- έχει εξελιχθεί σε βασικό εργαλείο για την καθημερινότητα των πολιτών. Τους τρεις πρώτους μήνες του 2022 οι καταναλωτές στην Ευρώπη αγόρασαν 41,7 εκατ. συσκευές smartphones.

Ο όγκος των πωλήσεων ήταν μεν μειωμένος κατά 10% το εξεταζόμενο διάστημα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ωστόσο, οι αναλυτές είναι αισιόδοξοι ότι η πορεία της αγοράς θα παραμείνει ανοδική, καθώς αποδίδουν την πτώση στο πλήγμα που επιφέρει στις πωλήσεις smartphones η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

«Το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στις πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη συνδέεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι αποστολές στη Ρωσία και την Ουκρανία μειώθηκαν κατά 31% και 51% αντίστοιχα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021» τονίζει σε σχετικό της report η Canalys.

Πρακτικά, οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη μειώθηκαν τους τρεις πρώτους μήνες του 2022 κατά μόλις 3,5% σε ετήσια βάση, αποδεικνύοντας ότι η ζήτηση παραμένει άθικτη και ισχυρή.

Αντίκτυπος του πολέμου

«Ο συνεχιζόμενος πόλεμος έχει οδηγήσει τον πληθωρισμό σε επίπεδο ρεκόρ και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αποδυναμώνεται. Η πραγματική δοκιμασία για την αγορά των smartphones θα έρθει τα επόμενα δύο τρίμηνα, όταν ο οικονομικός αντίκτυπος του πολέμου θα αρχίσει πραγματικά να γίνεται αισθητός» σχολιάζουν οι αναλυτές.

Οι κορυφαίοι πωλητές

Η Samsung βρέθηκε για το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς smartphones, με μερίδιο αγοράς 35%, καθώς η προσφορά άρχισε να ανακάμπτει για τα μοντέλα χαμηλής και μεσαίας κατηγορίας. Πάντως οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν μειωμένες το εξεταζόμενο διάστημα κατά 9%.

Η Apple, από την πλευρά της, κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς, με μερίδιο αγοράς 21% και άνοδο πωλήσεων κατά 1%, λόγω της ισχυρής ζήτησης για iPhone 13.

Η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση, χάρη στη νέα της σειρά Redmi Note 11, ενώ η realme και η OPPO συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, επιτυγχάνοντας μερίδια αγοράς 5% και 4%, αντίστοιχα.

Οι αναλυτές της Canalys σχολιάζουν ότι πλέον οι ανερχόμενοι κατασκευαστές καταφέρνουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, εν μέσω μιας περιόδου μεγάλης αβεβαιότητας. Οι περιορισμοί της προσφοράς και η ποικίλη ζήτηση από αγορά σε αγορά έχουν δώσει ευκαιρίες σε νέα ονόματα να εισχωρήσουν στην αγορά και να πάρουν μερίδια στις πωλήσεις τα επόμενα τρίμηνα.

«Ο ανταγωνισμός εντός του καναλιού είναι μεγάλος. Οι κατασκευαστές έχουν, από την πλευρά τους, μια μοναδική ευκαιρία να διαφοροποιήσουν τις προσφορές τους, δημιουργώντας πιο στενές σχέσεις με το κανάλι διανομής» σχολιάζει η Canalys.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...