Οι Έλληνες αγοραστές ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online το 2019. Συνολικά στην Ευρώπη ο τζίρος του e–Commerce θα ανέλθει σε 717 δισ. ευρώ το τρέχον έτος
Σαρωτικές αλλαγές στο εμπόριο φέρνει η πανδημία του νέου κορωνοϊού, ωθώντας τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στα ύψη. Το 2020 οι Έλληνες αναμένεται να δαπανήσουν 10,7 δισ. ευρώ σε online αγορές, όταν το 2019 ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online το 2019, άρα για φέτος αναμένεται μια εντυπωσιακή αύξηση κατά 3,2 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την «Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Την έκθεση παρουσίασαν στις Βρυξέλλες η «Ecommerce Europe» και η «EuroCommerce» και δημοσιοποίησε χθες το Ε.Β.Ε.Π. Σύμφωνα με την έκθεση, συνολικά η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε το 2019 στην Ευρώπη σε 636 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 14,2% από το προηγούμενο έτος.
Μάλιστα, ο κύκλος εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθεί περίπου κατά 12,7% το 2020 και να φτάσει τα 717 δισ. ευρώ το 2020, με τον πλήρη αντίκτυπο της πανδημίας στον τομέα του εμπορίου να υπολογίζεται συνολικά μέχρι τέλος του έτους.
Το 2020 η Δυτική Ευρώπη θα εξακολουθήσει να είναι η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 70% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C και τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρονικών αγορών (83%).
Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 15% του συνολικού διαδικτυακού κύκλου εργασιών B2C και του υψηλότερου e-GDP (7,69%). Η Βόρεια Ευρώπη (7%), η Κεντρική Ευρώπη (6%) και η Ανατολική Ευρώπη (1%) θα συνεχίσουν να έχουν τα χαμηλότερα μερίδια αγοράς.
Η Νότια Ευρώπη
Η Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, είχε κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C 98 δισ. ευρώ το 2019 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ. Η Κύπρος είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης για τους ηλεκτρονικούς αγοραστές στη Νότια Ευρώπη, κατά 20% το 2019, με την Ισπανία και την Ελλάδα να ακολουθούν με σχεδόν 8%.
Το 2019, πάντα όσον αφορά τη Νότια Ευρώπη, η Ισπανία είχε το υψηλότερο μερίδιο του συνολικού κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου, με μερίδιο 54%. Ακολούθησε η Ιταλία με 32% και η Ελλάδα με 8%, αποτελώντας το 94% της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής.
Το 94% των επιχειρήσεων με πωλήσεις Διαδικτύου σε κάθε χώρα της Νότιας Ευρώπης πραγματοποίησε πωλήσεις στις χώρες τους, με την Ελλάδα και την Ισπανία στην κορυφή με 99%.